среда, 11 сентября 2013 г.

Միքայել Եպիսկոպոս Աջապահյան. «Չենք կարող հանդուրժել, որ դպրոցի ուսուցիչը լինի սեռական այլ կողմնորոշման անձ»

Srbazan
10 Սեպտեմբեր, 2013 22:09    |   Հեղինակ` Անահիտ Սիմոնյան


«Կանանց եւ տղամարդկանց հավասար իրավունքների եւ հավասար հնարավորությունների մասին» օրենքի ընդունումը հասարակության մեջ բուռն քննարկումների առիթ տվեց, մասնավորապես  գործածվող «գենդեր» բառի պատճառով, որը ձեւակերպված է, որպես տարբեր սեռի անձանց` ձեռքբերովի, սոցիալապես ամրագրված վարք: Ըստ օրենքի՝ գենդերային հավասարությունը կանանց եւ տղամարդկանց հավասար իրավական կարգավիճակի, հնարավորությունների ընձեռումն է ազատորեն օգտագործելու իրենց ունակությունները հասարակական կյանքի տարբեր ոլորտներում: Տարբեր գիտական ուսումնասիրություններում «գենդեր» բառը մեկնաբանվում է որպես սոցիալական սեռ, որը կարող է չհամընկնել անձի կենսաբանական սեռի հետ: Ըստ «Համաուկրաինական ծնողական  շարժման» հրատարակած ձեռնարկի, (Տե՛ս сексуальной революции, расцвета гомосексуализма) գոյություն ունեն 5 գենդերներ՝ կանացի, տղամարդու, բիսեկսուալ, հոմոսեքսուալ, տրանսսեքսուալ, իսկ գենդերային քաղաքականության հիմնական նպատակը ավանդական ընտանիքների քայքայումն ու հոմոսեքսուալիզմի տարածումն է: Սեռական կողմնորոշման եւ գենդերային ինքնության վերաբերյալ Միջազգային իրավական սկզբունքների համաձայն, (Տե՛ս Гендерная идентичность)  գենդերային ինքնությունը այս կամ այն անձի՝ գենդերային պատկանելիության ներքին եւ անհատական հատկանիշների առանձնահատկություններն են, որը կարող է համընկնել կամ չհամընկնել ծննդյան, բնատուր սեռի հետ՝ ներառելով սեփական մարմնի անհատական առանձնահատկությունները: Այն կարող է ուղեկցվել բժշկական եւ այլ միջոցներով արտաքինի կամ ֆիզիոլոգիական ֆունկցիաների փոփոխմամբ, ներառյալ՝ խոսքը, հագուստը, վարքագիծը: Մինչդեռ Շվեյցարական զարգացման եւ համագործակցության գործակալությանհամաձայն, (Швейцарское агентство по развитию и сотрудничеству) «գենդեր» տերմինն օգտագործվում է՝ որոշելու համար կնոջ եւ տղամարդու՝ հասարակությունում ունեցած սոցիալական դերը:  Գենդերային հավասարությունն այստեղ սահմանված է որպես տղամարդկանց եւ կանանց՝ սոցիալական ապահովության հնարավորություններից, արժեքներից հավասար օգտվելու հնարավորություն, դա չի նշանակում, որ կանայք եւ տղամարդիկ նույնն են, այլ այն, որ ունեն հավասար հնարավորություններ:
Ընդունված օրենքի վերաբերյալ զրուցեցինք  Շիրակի թեմի հոգեւոր առաջնորդ Միքայել Եպիսկոպոս Աջապահյանի հետ:
-Սրբազա՛ն, ի՞նչ կարծիք ունեք օրենքի մասին:
-Օրենքը ոչ այնքան կնոջ եւ տղամարդու իրավահավասարությանն է վերաբերվում, որքան տարբեր սեռական կողմնորոշում ունեցող մարդկանց հավասարությանը: Տղամարդկանց եւ կանանց իրավահավասարության դեմ որեւէ բան չունենք: Ավետարանն ասում է, որ հավասար են, որեւէ խտրություն չկա: Ցավոք, այսօր «գենդեր» բառը լրիվ իմաստափոխեցին եւ այն ոչ թե օգտագործվում է իր նախկին իմաստով, որը նշանակում էր «սեռ», այլ՝ սեռական կողմնորոշում ունեցողների համար: Հետեւաբար իմաստափոխված «գենդեր» բառի օգտագործումը, օրենքը անցանկալի է եւ անընդունելի, որովհետեւ դա հավասարության  նշան է դնում Աստվածատուր սեռի եւԱստվածամերժ սեռի միջեւ, իսկ դրանք հավասար չեն: Փաստորեն եղել է դավադրություն, չգիտեմ, թե ով է դրա հեղինակը, մարդկանց «գենդեր» բառով ապակողմնորոշելով՝ կանգնեցրել են մի իրողության առջեւ, որ կարծես թե որեւէ վատ բան չկա: Մեզ մատուցել են օրենք, որը բացարձակ մեր օրակարգում չկա: Այդ օրենքն անընդունելի է:
-Օրենքի կիրառումն ինչի՞ կհանգեցնի:
-Օրենքը չի կարող կիրառվել, մեր հասարակությունը, բարեբախտաբար, պատրաստ չէ նման օրենքի, մենք չենք կարող թույլ տալ, որ, ասենք, մանկապարտեզի դաստիարակը կամ դպրոցի ուսուցիչը  ազատորեն լինի սեռական այլ կողմնորոշման անձ: Սրանք այն ասպարեզներն են, որ անհնարին է նման բան հանդուրժելը: Այլապես սեռական այլ կողմնորոշում ունեցող անձինք միշտ եղել են, կան եւ կլինեն, բայց դա չի նշանակում, որ նրանց պետք է տալ այն նույն իրավունքները, ինչ-որ ունի իր սեռը բնականորեն արտահայտող անձը: Որքան ուզում է  դրսից քննադատեն, մեր ավանդական կեցվածքը պետք է մնա, քանի որ դա հիմնված է Սուրբ գրքի եւ Ավետարանի վրա:
-Օրենքում գենդերային հավասարությունը սահմանված է որպես կնոջ եւ տղամարդու՝ հասարակական կյանքի տարբեր ոլորտներում հավասար պայմաններում գործունեություն ծավալելու հնարավորություն:
-Սկզբում դա այդպես էր, բայց հիմա այդպես չի հասկացվում: «Գենդերային հավասարություն» ասվածը նախապես նշանակում էր՝ սեռերի համարժեք, ներդաշնակ համագործակցություն: Բայց այսօր դրա անվան տակ մեզ մատուցում են ուրիշ բան: Ամեն ինչ չէ, որ կինը կամ տղամարդը կարող են անել: Կան ոլորտներ, որոնք կմնան զուտ կանացի կամ տղամարդկային: Ավետարանում ամրագրված է, որ սեռական այլ կողմնորոշում ունեցող անձինք Աստծո առջեւ պիղծ են:
-Արդյո՞ք Հայաստանում նման օրենքի ընդունման անհրաժեշտություն կար:
-Անշուշտ, չկար եւ դրսից ներմուծված է, մերոնք էլ լուրջ չեն մոտեցել, մտածել են, թե հերթական բանն է, կստորագրենք, կանցնի, ի՞նչ է եղել որ, բայց հետեւանքների մասին չեն մտածել: Օրենքի ընդունումն անլրջության արդյունք է:

Զրուցեց Անահիտ Սիմոնյանը


0 коммент.:

Отправить комментарий